< Listopad 2017 >
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Titulní stránka > VŠSK > Aerobik - Aerobic

Aerobik - Aerobic

Cvičení se konají v prostorách Univerzity Tomáše Bati (budova U5) ve Zlíně (bývalá 13. ZŠ na Jižních svazích).

Termíny tréninků pro zimní semestr 2010:

 

VT - velká tělocvična
MT- malá tělocvična

Po:
10.30-12.00 Žaneta Krejčí Zumba VT 45
15,00-16,30 Lenka Solničková Dance aerobik VT 40
16,30-18,00 Lenka Solničková Bodystyling VT 40
19,30-21,00 Kateřina Vinopalová Cool fit VT 40
16,30-18,00 Michaela Kaniová Overball MT 20
Út:
15,00-16,30 Žaneta Krejčí Zumba VT 45
15,00-16,30 Michaela Kaniová Overball MT 20
18,00-19,30 Petra Kalužová Dance aerobik VT 40
16,30-18,00 Petra Kalužová MTV dance MT 30
18,00-19,30 Lenka Solničková Step MT 25
19,30-21,00 Lenka Solničková Step aerobik MT 25
St:
16,30-18,00 Lenka Solničková Bodystyling VT 40

                 
Popisy jednotlivých lekcí:


AEROBIK -  je kondiční cvičení při hudbě, zaměřené na rozvoj oběhové soustavy, na zvýšení úrovně vytrvalosti a výkonnosti. Příznivě ovlivňuje funkci a strukturu pohybového ústrojí a pozitivně působí na nervovou soustavu. Aerobik vznikl v USA a rychle se rozšířil do celého světa.
Pro cvičební jednotku, trvající 60 minut, se vybírají jednoduché cviky, cvičí se v optimálním tempu a nepřerušovaně. Cvičení řídí instruktor, který tvoří choreografii lekcí a má dohlížet na správné provedení jednotlivých cviků. Ty skládá ze základních pohybů, které se dělí do dvou kategorií:
• low impact - cvik, při kterém zůstává jedna noha v kontaktu se zemí;
• high impact - poskoky, tělo se při části cviku vůbec nedotýká země, v současnosti jsou omezovány kvůli zvýšené zátěži na klouby.
Doporučená forma cvičební lekce aerobiku zahrnuje zahřátí a protažení (strečing), blok aerobního cvičení, zklidnění, posilovací cviky a závěrečné protažení.
V širším slova smyslu se někdy slovem aerobik označují i některé jiné formy cvičení. V letošním roce se zaměříme na

AEROBIC DANCE - klasická hodina aerobik se základní choreografií

MTV DANCE -  hodina aerobiku s  choreografií a prvky RnB a MTV dance.

STRETCHING -  je účinná metoda, která umí přirozeně a šetrně připravit svaly na zvýšenou zátěž anebo také na docela obyčejné fungování našeho těla (protažení). Strečink opravdu není určen pouze pro sportovce, ale je vhodným a časově nenáročným cvičením pro každého, kdo si chce uchovat svůj pohybový aparát co nejdéle v dobrém stavu. Zbavuje se tak stresu a únavy.

PUMP je aktivní cvičení s nakládací činkou (tyčí) pro komplexní posílení celého těla.Během skupinové lekce se zapojí do činnosti všechny svalové partie díky cvikům jako jsou dřepy, výpady, tlaky a zdvihy.

BODYSTYLING -  pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu. Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, můžete se ovšem zaměřit pouze na problémové partie – stehna, hýždě a břišní svaly. Bodystyling je kombinace klasického aerobiku, který slouží k zahřátí celého těla, a posilování. Tempo se střídá podle toho, které svalové skupiny zrovna procvičujeme, přičemž byste měli periodicky střídat svaly horních a dolních končetin, aby nedošlo k jejich přetížení. Cvičením se zpevňuje a formuje celé tělo (a zejména problémové partie), dochází také k protažení a posílení těla. Výhodou je, že je vhodný pro jedince různého věku s různou kondicí a působí jako odreagování.
PUMP -  je aktivní cvičení s nakládací činkou (tyčí) pro komplexní posílení celého těla.Během skupinové lekce se zapojí do činnosti všechny svalové partie díky cvikům jako jsou dřepy, výpady, tlaky a zdvihy.

PILATES -  je cvičební systém, který rovnoměrně posiluje tělo a zlepšuje jeho držení. Důraz je přitom kladen na správné dýchání, koncentraci, kontrolu pohybů, přesnost a plynulost cviků. Cviky se zaměřují na posílení tzv. silného centra (oblast beder, břicha od pupku dolů a hýždí), ze kterého všechny pohyby vycházejí. Existují různé varianty: relaxační, s míčem, gumami...

FITBALL -  balanční míč je ideálním a dokonalým náčiním, které Vás donutí rozvíjet všechny pohybové schopnosti, zejména pohyblivost, koordinaci a rovnováhu. Již samotné sezení na míči zlepšuje správné držení těla a posiluje svaly v oblasti bederní páteře. cvičení na velkých balónech, posílení, protažení celého těla .

SALZA LATINA DANCE - je latinskoamerický tanec, který má čtyř čtvrťový rytmus. Rytmus je sice na čtyři doby, tančí se ovšem pouze na doby tři – čtvrtá doba z taktu je „na okrasu“. Rytmizace je quick-quick-slow (rychle-rychle-pomalu), tančí se na první tři doby z taktu (tedy 1-2-3, 5-6-7). Tančí se jednotlivě. Existuje také speciální druh salsy – Salsa Rueda (Rueda de Casino), která se tančí v kruhu. Během tance určuje jedna osoba figury, které ostatní tančí. Mezi další typy salsy patří také kubánská salsa, newyorská salsa či L.A. salsa. Salsa je tanec volného stylu, každý tanečník si vytváří svou "vlastní“ salsu. Salsu ovlivnily mimo jiné také africké rytmy, francouzská contradanza, kubánský son a quaquanca, puertorická bomba a plena, salsa je díky tomu jedna velká směsice kultur a stylů.
POWER YOGA -  je zaměřena na harmonii těla a mysli, rozvoj fyzických a psychických schopností, odbourání stresu a napětí. Je vhodná jako prevence před bolestí zad, které jsou často způsobeny civilizačními vlivy: špatné držení těla, špatné pohybové návyky, jednostranné zatížení atd. Tento cvičební styl je zaměřený na protažení svalů celého těla, jejich posílení a udržení naší tělesné schránky ve svalové/ fyzické/, ale i duševní harmonii.

CORE - je výborné pro všechny, kteří se snaží zpevnit a vytvarovat postavu. Svůj původ má v rehabilitačním cvičení a jeho cílem je zejména posílit hluboké vnitřní svaly, které jsou velmi důležité pro zdravou páteř a správné držení těla. Core trénink také pomáhá preventivně předcházet zraněním při sportovním výkonu a bolestem v zádech. Principem tohoto cvičení je statické posilování, kdy musí být tělo zpevněné a zůstavá v rovnovážné poloze. Při cvičení Core se mohou využívat také různé pomůcky jako například míče - overbally.

 

MODERNÍ TANEC -  lekce moderního tance jsou určeny všem zájemcům o tanec (lépe aspoň s malou taneční průpravou), kteří se chtějí pomocí této příjemné aktivity odreagovat a zároveň rozvíjet ladnost, plynulost i koordinaci pohybů včetně vnímání a uvědomování si svého těla.
Jedná se o lekce zaměřující se na oblíbený jazz dance, dále na základy známých technik taneční moderny (J. Limón, L.Horton) a floorwork. Vše samozřejmě v souladu s hudbou.
Lekce vždy začíná cvičením na zahřátí těla – warm-up, následují cvičení spíše technického charakteru a nedílnou součástí jsou krátké taneční variace či menší choreografie, aby si tancechtiví zájemci mohli s chutí zatančit.
Lektorka: Mgr. Hana Vašková (dlouholetá taneční praxe, Tanečné divadlo Bralen/Bratislava, Taneční soubor Quiorfano/Brno, účast i výuka na odborných tanečních seminářích a tanečních kurzech)
Kontakt: e-mail: vaskova@fai.utb.cz 

 

 

kontakty na internisty:
Mgr. Hana Pravdová  pravdova@fame.utb.cz 736 499 599

kontakty na externisty:
Krejčí Žaneta           zaneta.krejci@seznam.cz 605 505 041

Vašková Hana         scorpionek@post.cz 731 525 257
Vojasová Ludmila                                    736 713 922
Baďurová Jitka        badurova@ft.utb.cz  608 511 202
Husárová Lucie       mossi@centrum.cz  607 241 346 

Solničková Lenka lenka.solnickova@seznam.cz 728 815 773

Kalužová Petra kaluzovapetra@seznam.cz 720 581 404

 

Odkazy

 

Copyright © 2008 Web From Pixels group   design by BORI